Jarle Heitmann ny generalsekretær i Norges E-sportforbund

Norges E-sportforbund har engasjert Jarle Heitmann (51) som ny generalsekretær i en 50% stilling.

Heitmann har en master i statsvitenskap, har tidligere vært folkevalgt i Tromsø kommune (2015–2023) og har også erfaring som kommunikasjonssjef for Chess Olympiad 2014 (2013-2014) og kampanjesjef i LHL (2010-2013). Han bringer med seg bred kompetanse innen organisasjon, ledelse og kommunikasjon. Med et sterkt ideelt engasjement innenfor både kultur og idrett, har han verdifull innsikt i både tradisjonelle og nye idrettsgrener – noe som er viktig for NESF inn i en ny fase.

«Vi er veldig glade for å få Jarle med på laget i Norges E-sportforbund. Hans allsidige og lange bakgrunn fra ledelse, politikk og idrett vil bidra til å styrke kompetansen i NESF. Dette er uvurderlig erfaring som vil bidra til å styrke og stabilisere E-sporten i Norge, samtidig som det øker kapasiteten i NESF til å gjennomføre tiltak for våre medlemmer.», sier president i NESF, Elin Yoojung Moen.

«Jeg ser frem til å ta på meg denne rollen i Norges E-sportforbund,» sier Heitmann. «E-sport har stort potensial som en populær aktivitet, som kan fremme mestring, digital kompetanse og sosiale ferdigheter. Jeg gleder meg til å bidra til å styrke og utvikle miljøet, videreutvikle NESF som organisasjon, bygge sterke relasjoner til offentlige og private aktører, og øke synligheten og anerkjennelsen av e-sport i Norge.» Heitmann vil arbeide fra sitt hjemsted i Tromsø.

For mer informasjon:

Jarle Heitmann: jarle.heitmann@e-sportforbundet.no – 909 34 850: Generalsekretær
Elin Yoojung Moen: elin.Yoojung.Moen@e-sportforbundet.no – 948 80 702: President

Norges E-sportforbund

Samarbeidspartnere