Norges E-sportforbund, Nyhetsbrev Januar

Kjære medlemmer,

Vi er allerede godt i gang med et spennende år for norsk e-sport, og din innsats som medlem i forbundet er viktigere enn noen gang. I løpet av 2023 hadde vi 36 betalende medlemmer, og for 2024 har vi satt et ambisiøst mål om en betydelig økning i medlemstall. Husk at flere medlemmer betyr økt aktivitet og dynamikk i miljøet.

Både nye og eksisterende medlemmer oppfordres hjertelig til å fornye eller inngå medlemskap for 2024. Gjennom innmeldingslenken ber vi om informasjon om antall medlemmer i de ulike klubbene, for å skaffe oss en bedre oversikt og forståelse av hvor mange som er aktive hos oss. Denne informasjonen vil forenkle og effektivisere arbeidet til forbundet. I tillegg ber vi om klubblogoer, som et ledd i å forbedre og øke synligheten til klubbene på vår nettside.

Ditt engasjement og bidrag er uvurderlig i vårt felles mål om å fremme norsk e-sport.

Meld inn din klubb i Norges E-sportforbund her:

Gode grunner til å bli medlem i 2024:

Norgesmesterskap i Valorant, CS2 & Rocket League

I 2024 vil Norges E-sportforbund for første gang arrangere Norgesmesterskap i spillene Valorant, CS2 og Rocket League. Dette representerer et nytt og spennende produkt, samt en unik turnering for alle våre medlemmer. Planleggingen av Norgesmesterskapet er godt i gang, og vi sikter mot en gjennomføring etter sommeren.

Konkurransen vil starte med en åpen kvalifisering fra 6. til 8. september (uke 36), etterfulgt av en lukket kvalifisering fra 13. til 15. september (uke 37). Høydepunktet vil være semifinalene og finalene, som avholdes fra 4. til 6. oktober (uke 40) med fysisk tilstedeværelse.

Detaljert informasjon om arrangementet vil bli publisert fortløpende. Det er imidlertid viktig å merke seg at alle deltakere må være medlemmer i forbundet for å delta i mesterskapet. Vi ser frem til et engasjerende og minneverdig mesterskap, og oppfordrer alle interesserte til å melde seg inn og forberede seg på en konkurransedyktig høst.

Rett til å påvirke hvordan forbundet jobber

Som medlem av forbundet innehar din klubb mulighet til å forme fremtidens landskap for e-sport i Norge. Ditt medlemskap gir deg ikke bare en plass som å¨være medlemsklubb, men også retten til å påvirke og bidra til utviklingen av e-sporten. Det er gjennom din stemme på forbundstinget at du kan delta aktivt i beslutningsprosesser, noe som gjør din rolle avgjørende. Ditt engasjement og dine meninger er fundamentale, ettersom de bidrar til å bestemme retningen og fremme innovasjon innen norsk e-sport. Husk, din stemme er ikke bare en rettighet, men også en styrke som kan brukes til å forme fremtiden for e-sport i Norge.

Medlemsfordeler for klubbene

Alle våre medlemmer kan nytte seg av forbundet sine medlemsfordeler, det jobbes løpende med å oppdatere og skaffe nye fordeler. Per Januar 2024 tilbyr vi følgende:

Rabatterte priser på juridisk rådgivning: Gjennom vårt partnerskap med advokatselskapet Ræder Bing, tilbyr vi rabatterte priser på juridisk rådgivning, en essensiell ressurs for å sikre din klubb er beskyttet og godt rådgitt.

Rabatterte priser på treningstøy og bekledning: Follo Sport, en pålitelig partner, tilbyr kvalitetsutstyr til reduserte priser, slik at våre medlemmer kan opptre, trene og konkurrere i komfort og stil.

Styreportal for effektiv drift:
Orgbrain leverer en heldigital plattform for å gjøre styrearbeidet enklere og tryggere i samsvar med lover og regler. Alt samlet på ett sted, med én innlogging.

Deltakelse i Norgesmesterskapet: Årets høydepunkt! Muligheten til å konkurrere i spill som Valorant, CS2, og flere med din klubb, og muligheten til å krone dere som nasjonale mestere.

Les mer om medlemsfordelene her

Andre nyheter og info

Dato for forbundsting er satt
Forbundstinget blir i år 9.april, dokumenter og møteinformasjon blir publisert i forkant i henhold til vedtekter. Men fint å sette av datoen allerede.

Påmeldingsfrist for Good Game-ligaen nærmer seg

Den nasjonale e-sportligaen, Good Game-ligaen, nærmer seg på sesongstart. Lag og klubber som ennå ikke har registrert seg, oppfordres til å benytte seg av muligheten før påmeldingsfristen den 31. januar. Denne sesongen byr på turneringer i populære spill som League of Legends, CS2, Overwatch og Rocket League.

I tillegg har Good Game en turnering som går under navnet Good Game-Ligaen Rekrutt. Dette er en flott mulighet for de som finner det ordinære konkurransenivået i Good Game-ligaen for utfordrende, eller for de som er nysgjerrige på å utforske e-sportverdenen.

Påmelding Good Game-ligaen League og Legends
Påmelding Good Game-ligaen CS2
Påmelding Good Game-ligaen Overwatch 2
Påmelding Good Game-ligaen Rocket League